▀▀▀▀▀▀▀
SZŰCS LEVENTE "2C" ÉS "D" OSZTÁLYA, FIGYELEM!
Eléggé furfangosan jönnek ki ebben a félévben a napok és a hetek. A lényeg, hogy a 2C-nek dec. 11-én, a 2D-nek dec. 18-án FÉLÉVI osztályzatot fogok adni.
D-osztály: nektek mindösszesen a 4. alkalom lesz ez velem idén, mert mindkét szünet titeket talált meg... Ennek ellenére meg kell lenni az értékelésnek. Így 3 db. órai feladatra, plusz 2db otthonira fogom az osztályzatot adni, az előbbieket a C osztály órái alapján lentebb részletezem is, de az otthoniakat is posztolom még ma, esetleg holnap, és akkor kezdhettek is tervezni vagy készülni.
kell egy "kisjegyet" is adnom a félév során, és mivel csak egy óra volt eddig, ezt az október 9-i, és/vagy a nov.20-i jelenlét (-tehát teljesítés) alapján fogom adni- 9-én mindenki ügyes volt és szorgos, de aki esetleg nem volt ott, az ne hiányozzon most 20-án! És aki akkor nem hozott festéket (P. K. ...) az lehetőleg pótolja ezt, mert jó-jó, a feladat megoldhatónak bizonyult ceruzával is, de azért az csak nem az igazi.. :)
C-osztály: nektek tisztább a sor a megfelelő óraszám miatt. A félévi osztályzat nektek is öt kép alapján lesz. Ebből minimum 3 legyen órai feladat, a maradék 2 lehet órai, vagy a később posztolt otthoni.
a "kisjegy" ügyében aki még nem teljesített értékelhetően, az mindenképp pótoljon nov.27-én, illetve ti elvileg már be tudtok majd hozni, vagy az aznapival együtt megmutatni 3 órait. ha azt iktatom akkor a félévihez már csak a plusz 2-vel kell törődnötök.
ÓRAI FELADATOK:
1.: Külső és belső tér.
A feladat egy kép megfestése, amin egy ablakot mint a belső tér részét, és az ablakban látszó kinti teret is látjuk. A kép lényege, hogy a két különböző teret egymástól karakteresen (akár túlozva) elkülönítsük. Ennek talán a legfontosabb eszköze, hogy kint minden jóval világosabb, mint bent, ahol még az egyébként fehér fal is egészen sötét, árnyékos szürke a kinti világhoz képest.
ring 412
Gustave Caillebotte: Young man at his window, 1876.
2.: Letakart csendélet
A feladat egy kép megfestése. Nem a takaróként szolgáló drapériát, hanem az alatta levő tárgyakat kell megfesteni úgy, hogy ami a tárgyakról egyértelműen kiderül (a letakarás ellenére) azt betartjuk, amiről viszont nem derül ki semmi a látvány alapján, azt a fantáziánkra bízzuk. Így ha például egy vázát takarnék le, és ti ezt nem tudjátok, akkor annak a magassága mérhető és egyértelmű lenne, és az is, hogy a misztikus tárgy teteje kerek. Ezeket PONTOSAN meg kell festeni, de hogy a kerek felső rész alatt egy váza, egy sörösüveg, vagy egy szent lehajtott fejű szobra van (ahol a kör egy glória), vagy egy kólásflakonra rakott májkrém, esetleg simán egy mértani henger, azt ki-ki eldöntheti.
Ez a feladat, jellegéből adódóan otthoni munkára kevésbé alkalmas, mert a lényege az, hogy úgy figyeljünk meg és ábrázoljunk dolgokat, hogy nem tudjuk, mik azok. Csak itt-ott látunk mérhető dolgokat, és ezek alapján, a hagyományos, látvány után történő ábrázolásnál jóval nehezebben, a korábban megszerzett rajzi tudásunkra támaszkodva építsünk fel egy csendéletet.
letakart csendélet
Gyalus Boglárka félkész munkája
3.: felületek térben
A feladat olyan tárgyak megfestése, melyek felületén minta, felirat, díszítő sáv található. Ezeket úgy kell megoldani, hogy látsszon: a minta az adott tárgy felületén van, annak része, nem pedig egy elélógatott, vagy másféle anyagból ráragasztott lapocska.. stb.
Mintás csendélet, Nagy Zsófi munkája
Renoir: Still Life with Cup and Sugar Bowl, 1904
William Michael Harnett: A smoke backstage, 1877
William Michael Harnett: Natura morta con tabacco Tre Castelli, 1880